TAUBAT SEORANG HAMBA (2)

|
TAUBAT AKHIR ZAMAN

Petikan suratkabar Utusan Malaysia 4 sept

Pencuri pulangkan duit tabung masjid

Muar 4 set. – Seorang ahli Jawatankuasa Masjid Jamek Al-Amin, Bukit Kangkar di sini terkejut apabila mendapati salah sebuah tabung besi di dalam masjid itu mengandungi sekeping nota berserta wang tunai RM200 yang dipercayai dipulangkan oleh pencuri.

Nota yang tidak bertandatangan itu berbunyi: “Assalamualaikum, kepada imam dan ahli Masjid Bukit Kangkar, saya memohon seribu kemaafan kerana saya pernah mengambil duit tabung masjid ini kerana ketika itu saya susah. Dengan ini saya mengembalikan wang tersebut dan diharap dapat dimaafkan. Saya bertaubat. Hamba Allah”

Setiausaha masjid terbabit, Mustaffa Ab. Rahman, 47, memberitahu nota dan wang tunai itu ditemui bendahari masjid, Daud Abdul Ghani sewaktu membuka tabung itu sebelum solat Jumaat baru-baru ini.

0 comments:

Post a Comment